НАЗК внесло харчові корпорації «PepsiCo» та «Mars» до переліку міжнародних спонсорів війни
Сюзанна Рівняк

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) 1 вересня внесло харчові корпорації «PepsiCo» та «Mars» до переліку міжнародних спонсорів війни.
Про це повідомляє пресслужба НАЗК.
Попри заяви про скорочення бізнесу, припинення рекламної діяльності та виробництва своєї продукції, корпорації все ще продовжують працювати в Росії й сплачують податки в бюджет країни.
PepsiCo належать, зокрема, бренди «Lay’s», «Mirinda», «Sandora», «7up», «Агуша», «Чудо» і «Садочок». Компанії «Mars» — Mars, Snickers, Milky Way, Twix, Bounty і M&M’s.
За показником чистого прибутку PepsiCo є четвертою за розміром компанією в галузі напоїв і харчових продуктів у РФ. За 2022 рік компанія сплатила понад $115 млн (або 8,29 млрд руб.) податків до бюджету РФ.
У березні 2022 року PepsiCo припинила свою діяльність в РФ, але вже у серпні відновила виробництво напоїв. Крім того, PepsiCo запустила в країні новий бренд лимонаду під назвою «российский подарок» на заміну попереднім продуктам.
За інформацією медіа, чипси «Lay’s» компанії «PepsiCo» знайшли в харчових пайках російських солдатів.
«На відсутність щирих намірів покидати російський ринок вказує також те, що на кар’єрній сторінці компанії перелічено понад 580 відкритих вакансій в РФ», — йдеться у повідомленні НАЗК.
Mars за 2022 рік сплатила до бюджету РФ податків на понад $93 млн (або 6,76 млрд руб.).
Mars обіцяла скоротити бізнес на території РФ і заявляла, що будь-який прибуток від російського бізнесу буде використаний на гуманітарні цілі. Однак фабрики продовжують працювати, а російська філія компанії публікує оголошення про понад 100 відкритих вакансій.
До реєстру міжнародних спонсорів війни внесені, зокрема, Philip Morris International, Alibaba Group Holding, Bacardi, Unilever, Mondelez International, Xiaomi Corporation, P&G, METRO і Auchan.
Фото: Ja San Miguel | Unsplash