НАБУ та САП завершили розслідування справи «Роттердам+»

НАБУ та САП завершили розслідування справи «Роттердам+»

Про це йдеться на сайті НАБУ.

У межах нового епізоду розслідування підозри отримали: двоє колишніх голів Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП); шестеро колишніх членів НКРЕКП; двоє чинних членів НКРЕКП; один чинний та двоє колишніх працівників НКРЕКП; два чинні посадовці групи приватних теплогенеруючих компаній.  

За версією слідства, шестеро з цих людей усвідомлено взяли участь у злочині, одержали нові підозри за зловживання владою або службовим становищем.

Дії членів НКРЕКП, які, не розібравшись голосували за затвердження формули «Роттердам+», кваліфікували як службову недбалість, що спричинила тяжкі наслідки.

За даними слідства, у так звану формулу «Роттердам+», заклали витрати, яких насправді не існувало — на транспортування вугілля національного виробника до теплових електростанцій з порту у Роттердам. Це призвело до того, що споживачі протягом 2016-2019 років переплатили понад 39 млрд. 

У НАБУ та САП зауважують, що слідство має докази, що ухвалити таку формулу обчислення НКРЕКП вмовили представники групи приватних теплогенеруючих компаній, які й отримали прибуток. 

«Спочатку регулятор не погоджувався, розуміючи абсурдність включення витрат на транспортування до тарифу, проте в березні 2016 року на зазначену пропозицію пристав. Як наслідок, відбулось зростання тарифів на електроенергію для промисловості, об’єктів соціальної інфраструктури, підприємців, що призвело до подорожчання товарів та послуг для кінцевого споживача, в тому числі й першої необхідності», — йдеться у повідомленні.

Це вже другий епізод розслідування у справі «Роттердам+». Результати першого оприлюднили у вересні 2022 року. Тоді підозри оголосили шістьом особам. 

«Роттердам+» — це формула визначала вартість електроенергії, яку виробляли теплоелектростанції. Відповідно до неї вартість вугілля для ТЕС залежала від ціни на вугілля на європейському ринку, до якої додавали вартість транспортування вугілля з Роттердама. Причому левову частку вугілля купували не в Нідерландах, а в Україні, Росії чи на тимчасово окупованих територіях Донецької та Луганської областей.