Чому фінансова підтримка медіа є такою важливою?

Чому фінансова підтримка медіа є такою важливою?

16 листопада Свідомим виповнюється 4 роки — до цього дня медіа запустило фандрейзингову кампанію, у рамках якої збирає мільйон гривень на подальший розвиток. СЕО «Свідомі» Анастасія Бакуліна пояснює, чому потрібно підтримувати незалежні медіа.

З чого все почалось

Цього дня, рівно 4 роки тому, я домовилась про зустріч зі знайомим, аби поділитись ідеєю створення блогу. Ідея тоді не давала мені спокою вже три місяці.

У мене не було журналістського досвіду. Були лише мета — зацікавити молодь в суспільно-політичному просторі України та світу. Тому перший мій виклик полягав саме у зацікавлення молоді. Для цього я зробила доволі ризикований та максималістський (а який ще він міг бути у 20-річному віці?) хід — створила сторінку блогу в Instagram, бо саме там молодь проводила і проводить найбільше часу. Далі, слухаючи про новини від знайомих та друзів, я вигадала формат: короткі та зрозумілі новини, не більше п’яти текстів на день. Таким чином, нас не блокував Instagram, а молодь не боялась кількості.

Понад рік Свідомі сприймали за локальний продукт. Тому другий виклик полягав у побудові довіри до нас у ширшої аудиторії. Це була боротьба в довгу. Завдяки співпраці з громадськими та культурними діячами про нас дізнавалось все більше людей. Першою перемогою стало зацікавлення читачів темою кримських татар. Завдяки етерам ми змогли достукатись до молоді та пояснити, чому історія киримли є частиною історії України та чому важливо говорити про Крим.

Коли країну охопили протести на підтримку Сергія Стерненка та Андрія Антоненка, Свідомі стали голосом громадянського суспільства. Редакція моніторила судові засідання, не боялась виступати із заявами та брала інтервʼю під судами. Довіра до нас зросла, що є для нас однією з головних цінностей.

Третій виклик — фінансова підтримка від читачів

Про це поговорімо детальніше.

Більш як три роки редакція працювала на волонтерських засадах. З початком повномасштабного наступу робота кардинально змінилась. Наша команда зросла до 26 людей, від попереднього формату довелось відмовитись, а робота перейшла в оперативний режим.

Ці всі чинники дали зрозуміти, що робота більше не може бути волонтерською. Зараз більша частина фінансової підтримки складає грантова допомога. Далі Рatreon, після — комерційні співпраці. Ідеальна фінансова модель для нас виглядає так: 70% — підтримка читачів, 25% — комерційні співпраці та 5% — грантова підтримка.

Зараз ми, як і більшість медіа, хочемо вийти на ширшу підтримку від читачів. Тому 1 листопада ми запустили фандрейзингову кампанію, щоб зібрати 1 000 000 гривень.

Тож для чого платити за контент?

Ми — покоління, яке не звикло платити за контент. Наші батьки дивились телеканали, більша частина з яких належала та належить олігархам. Ми ж в той час пізнавали торент та «Вконтакте» (будьмо відвертими), де могли знайти фільми, серіали та музику безплатно. Після закриття «Вконтакте» в Україні частина молоді перейшла в Telegram та слухала музику там. Ні ми, ні наші батьки не розуміємо, навіщо платити за контент.

Почнімо з простого. Коли в Україну зайшов Netflix, ми зрозуміли переваги платної підписки: якісні субтитри, відсутність реклами та обмежень щодо переглядів, висока якість відео. Коли я оформила підписку на Netflix, зрозуміла, що таким чином не лише висловлюю підтримку та повагу творцям фільмів, але й повагу до себе, оскільки усвідомлюю, на що витрачаю кошти — на свій комфорт. Тепер я не чекаю ті нещасні 30 секунд завершення реклами і не дивлюсь фільми, які записані в кінотеатрі на телефон.

Якщо говорити про медіа, то тут є більше причин для фінансової підтримки. По-перше, це мій спосіб подякувати за працю людей. Я є патронкою декількох медіа: Bihus.Info, Подкаст Підкаст, Gogol Media, New York Times та The Wall Street Journal. Українські медіа я підтримую, бо подобається їхній контент, і я хочу, щоб вони надалі розвивались. Що стосується американських медіа, тут радше прийняття їхніх умов: New York Times та The Wall Street Journal показують лише обмежену кількість матеріалів безплатно.

На лекціях мене запитують, як піклуватись про власний інформаційний простір. Є простий рецепт — оберіть три медіа, яким ви довіряєте та читайте їх. Три медіа це не багато, правда? Якщо кожному донейтити по 5$ в місяць, у гривнях сумарно обійдеться приблизно 590 гривень на місяць (залежно від курсу). Я не буду порівнювати це з чашкою кави чи кофтинкою. Натомість попрошу вас розглядати це як внесок у розвиток українського незалежного інформаційного простору. Ми вже показуємо світу, що вартуємо уваги та нам є, про що розповісти. Багато медіа, як і Свідомі, працюють і на англомовну авдиторію. Отримуємо запити і на створення контенту іншими мовами.

Ваш внесок — це можливість для нашої редакції стати фінансово стійкими. Ми перейшли з волонтерської діяльності на оплачувану роботу сім місяців тому. Наша задача зараз — стабілізуватись. І з цим ви можете нам допомогти.

Сума в мільйон гривень може лякати, але якщо кожен наш читач (а їх вже 165 тисяч) надішле щонайменше 10 гривень, ми швидко зберемо цю суму. Частина коштів піде на стратегічне планування та розвиток, оскільки наш формат кардинально змінився з початком повномасштабної війни. Зможемо також розбудувати YouTube канал, ще частина дозволить покрити зарплати на певний період.

Фандрайзингова кампанія — це разовий донейт від вас, завдяки якому ми побудуємо собі фінансовий фундамент.

4 роки тому 20-річна дівчина створила блог, аби молодь цікавилась новинами. Сьогодні вже 24-річна дівчина розвиває всеукраїнське онлайн-медіа, якому довіряють понад 100 000 людей. Дякую вам за підтримку!