Читачі Свідомих зізналися у шокуючій правді…

Читачі Свідомих зізналися у шокуючій правді…

Цей текст ми писали за годину до нашого дня народження об 11 вечора. Ми планували написати його раніше, але у росіян свої плани: шість годин вони обстрілювали Україну, а тому всі ресурси ми скерували на стрічку новин. 

У звичайні дні на стрічці працює одна людина, проте під час масованих атак у роботу включаються всі, у кого не зникло світло. І ця робота виглядає так:

Кожен і кожна з нашої команди знає, чого вартує така робота. З початку листопада ми запустили кампанію, щоб зібрати гроші на подальшу діяльність медіа. Ми, як ніхто, розуміємо цінність незалежної журналістики. Проте ми не врахували біль тих, для кого ми працюємо. Тому спитали у нашої аудиторії, що їм болить в інфопросторі, і як ми можемо розв'язати ці проблеми.

Деякі медіа грішать клікбейтом. Під час війни ці повідомлення трансформувалися в замітки про те, куди летять ракети та скільки їх. 

Це змушує людей панікувати, адже зробити щось з тією ракетою можуть лише сили ППО. До того ж неможливо визначити, хто є джерелом цієї інформації, як і дізнатися, навіщо писати такі повідомлення. Тому ми уникаємо таких панічних повідомлень без джерела. 

Вірите «експертам», які точно-точно знають, коли що станеться, а якщо це не стається, то звинувачують у цьому зірки, карти чи напрям вітру? 

У своїй роботі ми перевіряємо кожну новину, а довіряємо тим експертам, які коментують лише свою компетенцію, говорять фактами, а не суб’єктивними думками, а також не роблять категоричних заяв. 

Ця проблема існує давно — анонімні канали, які публікують інформацію, подаючи її суб’єктивно та вигідно для певної сторони. 

Ми не даємо інформацію без покликань на офіційні джерела, які ми завжди перевіряємо. Так, ми не опублікували новину про смерть Єлизавети ІІ, яку поширив фейковий Twitter-акаунт The Guardian, а щоб написати новину про звільнення частини захисників Азовсталі, чекали офіційну інформацію від Зеленського до 2 ночі. 

Іноземці не до кінця розуміють цілісну картину російсько-української війни, вірять, що Україна винна у продовольчій кризі і не знають, що війна почалась у 2014 році.

Для інформування іноземців та боротьби з російськими наративами на міжнародній арені 23 лютого — як відчували — ми запустили англомовну версію медіа. Щодня ми публікуємо новини про Україну, а також готуємо аналітичні матеріали, які детальніше пояснюють, що відбувається і чому саме так. 

Такі новини з’являються, коли українські військові звільняють населений пункт і поширюють звідти фотографії. 

У таких випадках ми вирішили завжди — навіть коли є фото — чекати підтвердження від Генштабу, Міноборони чи Зеленського. Щоразу вони просять не публікувати повідомлення завчасно, адже ще може тривати операція, тому ми чекаємо, коли інформацію офіційно підтвердять. 

Брат племінниці моєї сусідки має зв’язки в СБУ і він сказав, що в четвер буде напад з боку Білорусі (підставити свій варіант). Через відсутність компетентної якісної аналітики сіється паніка.

Щоб уникати поширення паніки та тривожності, ми запустили подкаст про воєнні події з керівником воєнного напрямку фонду «Повернись живим» Андрієм Римаруком, в якому щотижня відповідаємо на питання людей.

Дев'ятий місяць повномасштабної війни виснажив не лише іноземців, але й українці втомилися від новин. Все менше людей цікавляться, що відбувається, і намагаються повернутися до звичайного життя. 

Тому нашою основною платформою залишається Instagram з його ідеальним життям, де ми у зручному форматі і з цікавим візуалом ненав'язливо подаємо новини, які залишають людей в інформаційному просторі. 

Сьогодні ми святкуємо четвертий день народження. За цей час ми об'єднали навколо себе спільноту, яка хоче жити у свідомому суспільстві, використовує критичне мислення та відстоює свою позицію. 

Ми не плануємо зупинятися — будемо надалі робити свою роботу: якісно інформувати, аналізувати події України та світу і бути інформаційною опорою для вас!

Наступний крок — ваша фінансова підтримка вашого ж інформаційного поля.

Зробити це просто — долучитися до нашої краудфандингової кампанії за посиланням у шапці профілю.