Росія готує диверсії на об'єктах інфраструктури у Північному морі у випадку конфлікту із Заходом
Росія в рамках своєї військової програми картографує інфраструктуру у Північному морі навколо Данії, Норвегії, Фінляндії та Швеції. Для цього РФ залучає велику кількість російських цивільних та військових кораблів.
Про це йдеться у розслідуванні суспільних мовників Данії (DR), Норвегії (NRK), Швеції (SVT) та Фінляндії (Yle).
Зокрема, російські судна збирають інформацію про морські вітряні електростанції, газопроводи, силові та інтернет-кабелі у водах навколо скандинавських країн.
Ці дані переносять на спеціальну мапу, щоб у випадку протистояння з країнами НАТО завдати диверсії по них.
У норвезькій розвідці говорять, що програма картографування керується центральними органами РФ.
«Це стратегічний потенціал для Росії, який вважається дуже важливим і контролюється безпосередньо з Москви », — каже Нільс Андреас Стенсонес, голова Норвезької розвідувальної служби.
Журналісти отримали перехоплені записи радіозв'язку російського флоту, з яких випливає, що у північних водах плавають російські так звані «кораблі-привиди». Ці судна вимкнули передавачі AIS і тому не повідомляють своє місцерозташування.
Серед таких кораблів є, наприклад, «Адмірал Владімірський», який офіційно займається науковою діяльністю.
У листопаді минулого року це судно пройшло протоку Каттегат, яка розмежовує Данію та Швецію. Тоді корабель не повідомляв про своє місцеперебування зовнішньому світу, але постійно надсилав радіоповідомлення на військово-морську базу в Росії з інформацією про свої позиції.
Також журналісти встановили, що протягом місяця це судно плавало навколо Балтійського моря, Великого Бельта, Каттегату та Північного моря. Маршрут корабля пролягав через робочі та майбутні вітроелектростанції.
Ймовірно, це було зроблено для того, щоб нанести на карту розташування кабелів на морському дні.
За оцінками розвідників, метою місії «Адмірала Владимірського» у північних водах була підготовка диверсій, щоб Росія мала можливість паралізувати енергопостачання в тому числі в Північно-Західній Європі.
Загалом, під час розслідування журналісти виявили щонайменше 50 суден, які за останні десять років мали підозрілі маршрути плавання.
Фото: Morten Krüger, DR